Locomotief Sport

balhoofdplaatje

De fiets blijft mij boeien. Dit weekend heb ik drie fietsen kunnen ‘redden’ van de sloop. Een Union Tally damesfiets; een Union herenfiets en een Locomotief Sport Favoriet damesfiets. Onder het stof kwamen mooie details naar boven. Nu kijken of ik ze kan dateren. Vervolgens veel poetswerk (ik wil de details van belettering en biezen behouden).

De beide damesfietsen hebben nog oude Vredestein banden, maar deze zijn in slechte staat en aan het verpulveren. Het is de bedoeling dat er weer op gefietst kan worden, dus moet ik op zoek naar retro banden.

Het frame van de Locomotief is nog in behoorlijk goede conditie. Op basis van diverse informatie schat ik het bouwjaar van deze fiets op midden jaren 50. Meer foto’s zijn hier te vinden.

One thought on “Locomotief Sport

  1. Pingback: Union Tally | Jan Cees

Geef een reactie

